سئو

آموزش سئو داخلی

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی که از آن با عنوان های On-Site SEO و On-Page SEO نیز یاد میشود، به مجموعه اقداماتی اطلاق می گردد که با استفاده از بهینه سازی عناصر یک سایت، موجب افزایش رتبه و ترافیک سایت از موتورهای جستجو شوید. منظور از سئو داخلی، هم بهینه سازی محتوا و هم کدهای HTML وب سایت است. در نقطه مقابل سئو داخلی، سئو خارجی یا Off-Site SEO وجود دارد که شامل لینک های خارج از سایت شما و همینطور دیگر سیگنال هاییست که از محیط اینترنت به سمت سایت شما ارجاع داده می گردد.

سئو داخلی چیست و چرا اهمیت دارد؟

on site seo که نام دیگر آن on page seo گفته می شود، فاکتور ها و عواملی که شما باید در داخل سایتتان به کار بگیرید سئو داخل سایت گفته می شود.
سئو داخلی شامل:

کلمات کلیدی (Keywords)
تگ عنوان (Title Tag)
تگ های سرفصل
استفاده از لینک های داخلی
بهینه سازی محتوا
ساختار آدرس URL
انتخاب Alt Tag برای تصاویر
طراحی Responsive و سرعت مناسب سایت

تاثیر سئو داخلی بر سایت

اگر سئو داخلی خوبی داشته باشید، موتور های جستجو بهتر می توانند سایتتان را درک کنند، علاه بر این به کاربران کمک خواهد کرد تا محتوای یک صحفه را بهتر بفهمند؛ یعنی درک درست از محتوای شما باید داشته باشند تا سایتتان کاربر پسند باشد.
در اصل یک سئو داخلی خوب به موتورهای جستجو می گوید که کاربران این صحفه را بهتر درک کرده اند پس ارزش محتوای این سایت بالا است در نتیجه موتورهای جستجو صحفه هایی را که بیشتر کاربر پسند و جستجو آن زیاد باشد را در اختیار استفاده کنندگان یا افراد می گذارد.
هدف اصلی سئو داخلی به موتور های جستجو و کاربران در موارد پایین کمک می کند:

فهمیدن محتوای داخل هر صحفه

تشخیص محتوایتان به عنوان مرتبط ترین مطلب با آن کلمات کلیدی که مورد جستجو قرار گرفته اند
ارزیابی کردن صحفات به عنوان صحفات قابل دیدن و با ارزش در نتایج موتور های جستجو(SERP)
کلمات کلیدی، محتوا، و سئو داخلی سایت
در گذشته بمباران کردن لغات کلیدی در وبسایت مد نظر موتورهای جستجو بوده ولی این روزها اینطوری نیست که شما بخواهید با استفاده زیادی از کلمات کلیدی در محتوایتان بخواهید رتبه خوبی در موتورهای جستجو بگیرید.
اتفاقا اگر این کار را بکنید از طرف گوگل پنالتی خواهید شد. امروزه سیاست موتور های جستجو صحفات را بر اساس مفهوم شان به کاربران نمایش می دهند، و بیشتر بر روی عبارات مترادف با کلمات کلیدی به حساب می آورند. هیچ موقع سعی نکنید از یک شکل ثابت کلمات کلیدی، استفاده کنید و از تکرار بیش از حد آن بپرهیزید.

مهمترین فاکتورهای سئو داخلی از نظر گوگل

مهمترین فاکتوری که مورد تایید گوگل می باشد این است که محتوایتان مرتبط با خواسته کاربر باشد. پس طبق این نتیجه گوگل شما باید بعد از نوشتن یک محتوا از خودتان بپرسید، که آن کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید با خواسته کاربرتان تطابق دارد یا نه.
یک سیاست کلی در مورد سئو داخلی باید داشته باشید، آن این است که تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در جای جای صحفه بپرهیزید این به ضرر شماست، شما باید بیشتر به دنبال علایق مشتریان یا کاربران تان باشید.
چه چیز هایی را آن ها بیشتر مورد تایید قرار می دهند و به دنبال چه نوع کلمات کلیدی هستند، پس به دنبال کلمات کلیدی باشید که بتوانید کاربر پسند باشد و افراد را به سوی این نوع لغات کلیدی تشویق کنید.
پیشنهاد ما براساس تجربه و آنچه که دیده و شنیده ایم این است که محتوای با کیفیت بنویسید این برایتان بسیار بسیار در رتبه گیری و افزایش ترافیک سایتتان فوق العاده مهم است.
اگر می خواهید سئو داخلی خوبی داشته باشید باید محتوای تان ویژگی های زیر را داشته باشد:
عمیق بودن محتوایتان از نظر مرتبط بودن: الگوریتم گوگل پاندا محتوای بی ارزش و با کیفیت پایین را هدف خود قرار داده، شما باید محتوایتان از نظر عمق دارای خصوصیات خوبی باشد که این باعث می شود رتبه خوبی در موتورهای جستجو بگیرید. اگر محتوایتان بی کیفیت باشد گوگل پاندا شما را جریمه می کند، یا به اصطلاح پنالتی خواهید شد.
محتوایتان باید کاربر پسند باشد: هر چقد محتوایتان کاربر پسند USER-FERINDLY باشد ضریب خروج کاربر از سایتتان کم می شود از تبلیغات آزار دهنده و affiliate links بی جا و غیر مفید بپرهیزید.
منحصر به فرد بودن: به هیچ وج محتوا و مطالب از سایت های دیگر را کپی نکنید شاید رتبه بگیرید ولی مطمئن باشید سایتتان پنالتی خواهد شد و پشیمان خواهید شد سعی کنید به زبان خودتان با مطالعه و تحقیق در مورد مطالب مورد نظر محتوای منحصر به فرد بنویسید.
قابل اعتماد و با ارزش بودن: باید از مطالب با منبع معتبر و با ارزش استفاده کنید، تا کاربران و خوانندگان قابل اعتماد بودن آن را تایید کنند. هر چقدر خوانندگان به مطالب یا محتوایتان اعتماد داشته باشند ضریب بازگشت آن ها به سایتتان افزایش می یابد و این برای سئو سایتتان بسیار مفید خواهد بود.
محتوایتان باید با اهداف کاربر سازگاری داشته باشد: مطالب سایتتان باید طوری باشد که انتظارات کاربران را بر آورده کند ، یعنی وقتی که کاربر کلمه کلیدی که شما انتخاب کرده اید؛ برای مطالب تان جستجو می کند و وارد سایتتان می شود. دقیقا این موقع به هدف خود رسیده و اطلاعات کافی را در مورد آن موضوع دریافت کرده است. پس باید محتوایتان همگام با کاربرباشد.

فاکتور هایی که در سئو داخلی در ارتباط با کلمات کلیدی نیستند
از بحث کلمات کلیدی که بگذریم، فاکتورهای دیگری وجود دارد که اگر رعایت شوند در رتبه و بهینه سازی سایت موثرند.
این فاکتورها عبارتند از: لینک های داخل صحفه: چه تعداد لینک در یک صحفه وجود دارد؟ آیا لینک های داخلی هستند یا خارجی؟ آن لینک ها به کجا اشاره می کنند?

سرعت بارگذاری صحفه
استفاده از داده های ساختاری Schema.org و دیگر نشانه گذاری ها
ساختار URL
نمایش موبایلی
داده های متا META

تمام موارد بالا به یک چیز اشاره می کنند آن هم این است که شما با استفاده از این موارد و فاکتورها بتوانید به بازدیدکنندگان خود تجربه کاربری خوبی ارائه کنید. یعنی هر چقدر عملکرد صحفه ( از هر دو جنبه های تکنیکی و غیر تکنیکی ) بهتر باشد بهینه سازی داخلی خوبی خواهید داشت.

منبع:آموزش سئو داخلی

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن