سئو

آموزش سئو خارجی

آموزش سئو خارجی

سئو خارجی سایت چیست؟

هر اقدامی که بیرون از صفحه ای از سایت، برای بالا آوردن آن در نتایج گوگل و بهبود وضعیت سئو آن انجام می شود، سئو خارجی است. روش ها و اقدامات سئو خارجی می توانند شامل اعمالی روی صفحات دیگری از دامنه وبسایت هدف یا خارج از آن و در سایت ها و مکان های دیگر انجام شوند.

سئو کردن سایت شامل چه مواردی میشود؟

سئو کردن سایت شامل چه مواردی میشود. سئو سایت شامل یک سری فعالیت ها در داخل سایت و یکسری فعالیت ها خارج از سایت است. در این مقاله سئو داخلی و سئو خارجی را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.سئو به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. اما حتی بهترین محتوا برای موتورهای جستجو بدون مخاطب واقعی فاقد ارزش است. اگر صفحه ای در رتبه اول گوگل باشد. ولی محتوای آن برای خواننده واقعی جذاب نباشد. در نهایت سایت توان عرضه کالا و خدمات خود به مخاطب واقعی خودش را نخواهد داشت.بنابراین تولید محتوای با کیفیت و جذاب برای مخاطب واقعی یک اصل است. که بر سئو تقدم دارد و بدون آن سئو بی معنی و بیهوده است.اما سئوال این است که چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم.

مراحل تولید محتوای با کیفیت
۱- یافتن کلمه کلیدی اصلی، کلمات فرعی، موضوعات مرتبط را بیابید
شما در هر زمینه ای که فعالیت دارید. در ذهن خود چند واژه دارید. که میخواهید با آن واژه ها در رتبه یک گوگل باشید. کلماتی را که میخواهید در آنها رتبه اول گوگل باشید را بر روی کاغذی بنویسید. گاهی شما کالایی دارید که مشتری خواهان آن است. ولی مشتری، کالای شما را با واژه متفاوتی از آنچه شما میشناسید جستجو می کند. مثلا اکثر مبل فروشان به مبل های راحتی که در آنها کمی چوب به کار رفته است نیمه کلاسیک می گویند. حال کاربران این مبلها را با اسم هایی مانند کلاسیک ارزان، کلاسیک کم کار، کلاسیک کم منبت، مدرن کلاسیک و یا حتی مبل راحتی با دسته چوبی جستجو می کنند. البته این صرفاً یک مثال بود. مقصود از این مثال این است که گاهی ما کالای مورد نظر مخاطب را داریم. اما نام متفاوتی که برای کالا بکار می بریم موجب عدم توان معامله بین ما میشود. بنابراین نوشتن تمام کلماتی که کاربران ممکن است کالا و خدمات شما را با آن جستجو کنند ارزش زیادی دارد.

در گام بعد باید این کلمات را در گوگل جستجو کنید. اینکار چند هدف را دنبال می کند.

اول: آنکه وقتی شما در سایت گوگل واژه ای را وارد می کنید به شما واژه هایی را برای جستجو نشان میدهد که دیگر کاربران بیشتر جستجو کرده اند. این واژه ها را با به لیست خود اضافه کنید.

دوم: در انتهای صفحه نتایج جستجو نیز یک سری واژه مشابه برای جستجوی دقیقتر معرفی شده است. این واژه ها را هم یادداشت کنید.

سوم: اینکه هر کلمه ای را که در گوگل جستجو می کنید. قبل از لیست سایت ها، گوگل تعداد سایت هایی که یافته است و زمانی که برای این جستجو صرف شده را به شما نشان میدهد. تعداد سایت های که گوگل در این قسمت نشان میدهد. تعداد رقبای شما برای آن کلمه کلیدی است.

برای انتخاب کلمه کلیدی عوامل زیر را باید در نظر بگیرید: ۱- تعداد رقبا، ۲- میزان جستجو در موتورهای جستجو، ۳- میزان ارتباط با کالا و خدمات سایت

بعد از آنکه لیست کلمات کلیدی اصلی را کامل کردید. باید با کمک یک ابزار تعیین کنید که میزان جستجو کدامیک در گوگل بیشتر است. بهترین سایت برای انجام اینکار Google trends است. این سایت به شما هم این امکان را میدهد که کلمات خود را با هم مقایسه کنید. هم اینکه میتوانید کلماتی که در حال حاضر در دنیا بیشترین جستجو را دارند را مشاهده کنید.

۲- تولید محتوا بر اساس کلمه کلیدی

بعد از تعیین نهایی کلمات کلیدی اصلی و مشخص کردن اهیمت آنها بر اساس میزان جستجو میتوانید تولید محتوا را آغاز کنید.

محتوا باید با کلمه کلیدی که تعیین کرده اید مرتبط باشد. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که برای لینکهای داخلی حتما از عین کلمات کلیدی استفاده کنید. اینکار برای رتبه گیری صفحات با کلمات کلیدی بسیار بهتر از متا کلمه کلیدی عمل می کند.

بعد از تولید محتوای مرتبط با کلمه کلیدی باید موارد زیر را در صفحه ویرایش کنید.

کلمه کلیدی در ابتدای عنوان صفحه قرار گیرد
کلمه کلیدی در ابتدای محتوای تگ های H1-6 قرار گیرید
کلمه کلیدی در متن صفت Alt یکی از عکس های درون متن قرار گیرید
بعد از انجام چهار گام بالا متن را خوانده و مطمئن شوید که متن خوانایی خود را از دست نداده است و در صورت لزوم متن را ویرایش کنید.

با توجه به این که در این مقاله میخواهیم هر دو مقوله سئو داخلی و خارجی را بررسی کنیم ناچار به توضیح خلاصه وار هستیم. اما تک تک موارد گفته شده در این مقاله را بصورت مفصل در مقالات مجزا بررسی خواهیم کرد.

محتوا با کیفیت و با تکیه بر کلمات کلیدی پر کاربرد تولید شده است. در این مرحله باید محتوای تولید شده را تبلیغ کنیم. برای تبلیغ یک محتوا راه های مختلفی وجود دارد. بصورت کلی گوگل به سایت های تازه تاسیس چندان سخت نمی گیرد. ولی اگر یک سایت تازه تاسیس در عرض یک روز ۹۰۰۰ لینک دریافت کند مسلما گوگل به آن سایت با شک نگاه خواهد کرد. بنابراین سعی کنید گام های تبلیغاتی خود را در فواصل زمانی مشخص طی کنید. مثلا اگر میخواهید لینک دریافت کنید. در هر ماه ۲۰ لینک جدید به لینک های ورودی خود بیافزایید.

این روش دو مزیت دارد. اول این که گوگل به دیده شک به شما نگاه نمی کند. دوم شما فرصت تولید محتوا دارید. بدون محتوا با کیفیت شما ناچارید یک صفحه تکراری را در مثلا ۹۰۰۰ سایت تبلیغ کنید. ولی اگر مثالا ۹۰ صفحه با محتوای جذاب تولید کرده باشید. میتوانید لینک های این صفحات را بین سایت هایی که میخواهید از آنها لینک دریافت کنید توضیع کنید.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو خارجی
شبکه های اجتماعی به روش های زیادی به شکل مستقیم و غیر مستقیم روی سئو خارجی سایت و سپس روی سئو کلی سایت، تاثیر بسیار مهم و حیاتی خواهند داشت. امروزه یکی از مهم ترین دلایلی که سایت های قدیمی تر، جای خود را به سایت های جدید تر می دهند این است که سایت های جدید، روی شبکه های اجتماعی به صورت جدی تری کار می کنند. کار در شبکه های اجتماعی، چیزی فراتر از فقط ساخت لینک در آنهاست.
داشتن لینک در شبکه های اجتماعی
– شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، تویتر، گوگل پلاس و لینکدین امکان ایجاد لینک به سایت شما را فراهم می کنند. می توانید مطالب مهم و پست های خود را با لینک در شبکه های اجتماعی قرار دهید و اقداماتی مانند تبلیغ روی آن ها و تشویق دیگران بر اشتراک گذاری پست هایتان، آن ها را Promote کنید.
برند سازی با کمک شبکه های اجتماعی
– وقتی در شبکه های اجتماعی با استفاده از پروفایل خود یا صفحات خود ( در فیسبوک، لینکدین و گوگل پلاس ) فعالیت می کنید، خواسته یا ناخواسته در حال برند سازی هستید. این موضوع، ارتباط تنگاتنگ بین سئو خارجی و داخلی را مطرح می کند به این صورت که اگر مطالبی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، ارزشمند باشند و محتوای جذابی برای مخاطبان باشند، با اشتراک گذاری آن توسط خود شما و سایر خوانندگان آن، به برند سازی شما کمک بسیاری می شود.
نکته: سعی کنید در شبکه های اجتماعی تویتر با استفاده از نام شخصی خود فعالیت کنید نه نام کسب و کار خود. تویتر مفهومی به نام Page ندارد.

منبع:آموزش سئو حارجی

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن